
Jeśli w Nissanie Juke słychać hałas podczas skręcania kierownicą, a źródłem dźwięku wydaje się być osłona wałka kierowniczego, oto kilka możliwych przyczyn i sposobów rozwiązania problemu:
– Tarcie osłony wałka o obudowę kolumny kierowniczej – może być spowodowane przemieszczeniem się osłony lub jej odkształceniem.
– Brak smarowania – jeśli osłona styka się z wałkiem kierowniczym, może powodować skrzypienie lub szuranie.
– Zużycie gumowej osłony (mieszków) – sparciała guma może powodować trzeszczenie lub pisk.
– Luz na połączeniach wałka kierowniczego – jeśli osłona ociera się o elementy mechaniczne, może to wynikać z luzu na wałku.
– Zlokalizuj dźwięk – przy skręcaniu nasłuchuj, czy hałas dochodzi bezpośrednio spod deski rozdzielczej lub z okolic grodzi silnika.
– Sprawdź osłonę wałka kierowniczego – zobacz, czy nie jest uszkodzona, przekrzywiona lub czy nie brakuje smaru.
– Poruszaj kierownicą na postoju – jeśli hałas jest wyczuwalny nawet na postoju, może to oznaczać problem z osłoną lub łożyskiem kolumny kierowniczej.
– Smarowanie – użyj smaru silikonowego na gumowe elementy, jeśli tarcie pochodzi od osłony.
– Sprawdzenie mocowania osłony – jeśli osłona jest luźna lub źle zamocowana, popraw jej pozycję lub wymień ją na nową.
– Sprawdzenie luzów w układzie kierowniczym – jeśli osłona ociera się przez nadmierny ruch wałka, może być konieczna regulacja lub wymiana elementów.
Jeśli hałas nie ustępuje i pojawia się regularnie zarówno podczas jazdy jak i na postoju, warto skonsultować się z mechanikiem, ponieważ problem może dotyczyć głębszych usterek w kolumnie kierowniczej lub maglownicy.
Jeżeli szukasz serwisu do aut marki Nissan zapraszamy do KONTAKTU z naszym Działem Części oraz Serwisem Autonix Rzeszów. Pomożemy po numerze VIN doprać odpowiednie części do Twojego samochodu i wykonać naprawę samochodu oraz usunąć usterki.
Serwis Nissana Autonix Rzeszów