Nissan Primera

Nissan Primera to samochód klasy średniej, który przez lata cieszył się popularnością zarówno w Europie, jak i na innych rynkach. Jego historia sięga końca lat 80. XX wieku, kiedy Nissan postanowił wprowadzić na rynek model, który mógłby konkurować z europejskimi liderami segmentu D, takimi jak Ford Mondeo, Volkswagen Passat czy Opel Vectra.

 

Powstanie modelu Nissan Primera

 

Pierwsza generacja Nissana Primery została zaprezentowana w 1990 roku jako następca modelu Nissan Bluebird, który zyskał uznanie głównie w Japonii i Europie. Primera była zaprojektowana z myślą o rynku europejskim, dlatego Nissan otworzył nową fabrykę w Sunderland w Wielkiej Brytanii, gdzie rozpoczęto produkcję tego modelu.

 

Model wyróżniał się nowoczesnym designem, solidnym wykonaniem i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które były innowacyjne jak na początek lat 90.

 

Generacje Nissana Primery

 

Pierwsza generacja Nissana Primary (P10, 1990–1996)

 

Pierwsza Primera była dostępna w kilku wersjach nadwoziowych: sedan, liftback i kombi (Traveller). Wyróżniała się doskonałym prowadzeniem, które było wynikiem zaawansowanego zawieszenia wielowahaczowego. Silniki benzynowe i diesla oferowane w tej generacji były niezawodne i oszczędne, co szybko zdobyło uznanie klientów.

 

Model ten doczekał się również wersji sportowej – Primera eGT, która była napędzana dynamicznym silnikiem SR20DE o mocy 150 KM.

 

Druga generacja Nissana Primery (P11, 1996–2002)

 

Druga generacja Primery została wprowadzona w 1996 roku. Zachowując najlepsze cechy poprzednika, P11 była bardziej nowoczesna pod względem stylistycznym i technologicznym. Nowy design nadwozia był bardziej aerodynamiczny, a wnętrze oferowało wyższy komfort i lepszą ergonomię.

 

W 1999 roku model przeszedł facelifting, znany jako P11-144, który wprowadził subtelne zmiany stylistyczne, nowe silniki oraz poprawione systemy bezpieczeństwa. Nissan Primera P11 była również ceniona w motorsporcie – często występowała w seriach wyścigowych, takich jak British Touring Car Championship (BTCC), gdzie odnosiła sukcesy.

 

Trzecia generacja Nissana Primery (P12, 2002–2008)

 

Ostatnia generacja Primery, oznaczona jako P12, została wprowadzona w 2002 roku i była znacznie bardziej nowoczesna od swoich poprzedników. Zyskała futurystyczny design nadwozia i wnętrza, a także zaawansowane technologie, takie jak:

– System multimedialny z wyświetlaczem centralnym.
– Kamera cofania, która była rzadkością w tej klasie w tamtym czasie.

 

Nissan Primera P12 była dostępna z szeroką gamą silników benzynowych i wysokoprężnych, jednak jej odważna stylistyka nie przypadła do gustu wszystkim klientom.

 

Koniec produkcji Primery

 

W 2008 roku Nissan zdecydował się zakończyć produkcję modelu Nissana Primera, koncentrując się na bardziej popularnych segmentach, takich jak SUV-y i crossovery. Decyzja ta była wynikiem spadku sprzedaży w segmencie D, w którym dominowały europejskie marki.

 

Nissan Primera pozostawiła jednak po sobie pozytywne wrażenie jako solidny, niezawodny samochód, który zyskał grono lojalnych użytkowników. Do dziś wiele egzemplarzy tego modelu jest obecnych na drogach, co świadczy o jego trwałości i jakości wykonania.

 

Nissan Primera to samochód, który przez trzy generacje wyznaczał standardy w swojej klasie. Jego innowacyjne podejście do designu i technologii oraz japońska niezawodność sprawiły, że stał się on jednym z bardziej rozpoznawalnych modeli Nissana w Europie. Choć produkcja została zakończona, Primera na zawsze pozostanie ważnym rozdziałem w historii marki.

 

Jeżeli poszukujesz serwisu do Nissana Primery lub części zamiennych lub oryginalnych zapraszamy do KONTAKTU. Pomożemy dobrać odpowiednie części do specyfikacji Twojego samochodu oraz w razie takiej konieczności wykonamy jego przegląd lub naprawę.

 

Serwis Nissana Primery – Autonix Rzeszów